Košarica 0 Košarica je prazna 0
Kategorije Zatvori
Datum objave: 21. lipanj 2018.

Tematiku mobilnih telefona Krunoslav Ćosić prati duže od 20 godina. Školovani je i pasionirani poznavatelj i pratitelj telekomunikacija kroz dugi novinarski staž, jedan je od najvećih kolekcionara mobitela u Hrvatskoj i šire – posjeduje 1700 različitih modela mobitela. Tijekom dva desetljeća testirao je više od 1000 različitih modela mobitela, prisustvovao je na stotinama svjetskih premijera novih modela mobitela širom svijeta. Poznaje i obožava sve mobitele koji se tijekom proteklih 25 godina mogu kupiti u Mobis electronic trgovinama.

Glavni je urednik na web portalu Portofon.com na kojem se susreću stari i novi mobiteli, o tehnologijama piše za Novi list i mnoge druge stručne print i web medije, a uz mobitele Krunoslavova velika ljubav su mu i automobili – svaki tjedan uz novi model mobitela testira i novi model automobila za AutoGaraza.hr. Priznaje, najdraži automobili su mu dvosjedi sa stražnjim pogonom. Odat ćemo vam još jednu tajnu (strast): najdraži mobiteli u Kruninoj kolekciji starih mobitela su Nokije iz serije 8 (8850, 8600, 8800 i 8910).

 

Zašto stjuardese od nas traže da isključimo svoj mobitel u avionu?

Mobiteli i avione se ne vole, znamo to već duže od 20 ili 30 godina. Ipak, postoje oni koji uredno koriste mobitel tijekom leta avionom, ali uz zakonski dopušteni airplane mode ili zrakoplovni način. Znamo da ima jako puno i onih koji ne vjeruju u opasnost od korištenja mobitela tijekom leta pa ga nikad niti ne isključuju. Zašto stjuardese od nas traže da isključimo svoj mobitel u avionu? 

airplane_mode_pametni_telefon

Do sada nije poznat slučaj koji se dogodio s nesretnim ishodom tijekom korištenja mobitela za vrijeme leta avionom. Zbog toga mnogi sumnjaju da je jedini razlog za to komoditet koji zrakoplovne tvrtke žele pružiti putnicima. Zamislite kakva bi se buka stvorila kad bi tijekom leta svi telefonirali. Ipak, u praksi to baš i nije moguće, barem ne s GSM mobitelima jer na visinama na kojima lete avioni, a to su visine od 5 do 11 kilometara, nema GSM signala kojeg bi mobiteli mogli uloviti. Osim ako se ne vozite preko visokih planina poput Himalaja na kojima postoje bazne stanice pa se poneki signal ipak i ulovi. 

„Bili smo“ u Afganistanu

Nama se to dogodilo dok smo letjeli za Peking i Hong Kong, dobili smo pozdravnu SMS poruku kao da smo posjetili Afganistan i Mijanmar, ali tamo zaista nismo bili nego smo samo preletjeli preko tih zemalja.

Dakle, gore na visokim visinama nema signala pa samim time nema neke koristi da vam je mobitel uključen. S obzirom da će non-stop tražiti signal, baterija će se pojačano trošiti. Drugim riječima, zrakoplovne kompanije nam „čuvaju“ bateriju pa kad dođemo na odredište imamo više mogućnosti za fotkanje i dijeljenje naših fotki.

Zašto ipak moramo isključiti svoj mobitel

Ali, nas i dalje "svrbi" i zanima koji je točno razlog da nas svaki put prije polijetanja i slijetanja aviona lijepo mole da isključimo ne samo mobitele nego i druge elektronske uređaje? Odgovor je ipak na strani sigurnosti. Naime, u avionima se koriste mnogobrojni žični i bežični sustavi, komunikacija se odvija po zraku oko nas. Dok je mobitel, tablet ili laptop uključen, ne bi trebao svojim emitiranjem signala smetati drugim uređajima jer se ne koriste iste frekvencije. 

Međutim, što ako se vaš mobitel pokvari i umjesto na 900, 1800, 1900 MHz ili nekoj drugoj frekvenciji poput 3,5 GHz počne emitirati neki signal? I zatim dođe do interferencije odnosno preklapanja signala. A signal koji se šalje s krila kako bi pilot znao u kojem su položaju otvorena zakrilca za usmjeravanja zraka više ne može doći do prijamnika čije informacije koristi zrakoplov odnosno pilot. Ili sam signal možda bude modificiran! To ne možemo znati, zar ne? Elektronika se kvari, 2 do 5 posto svih proizvedenih mobitela vraća se u servis s nekom vrstom kvara. Teoretski, ali i u praksi zaista je moguće da se dogodi neki crni scenarij te da mobitel sruši avion.

Zračenje je u avionu pojačano

Za kraj još jedno upozorenje: prostor zrakoplova je zatvoren, a naš mobitel emitira nekakav signal koji će se početi vraćati jer ne može izaći iz aviona pa u prostoru imamo veću količinu zračenja. Naime, signal mobitela ponaša se poput automobilskih farova a ne kao svjetlost koju emitira žarulja, dakle ne širi se na sve strane nego je usmjeren pa i zbog toga u zatvorenim prostorima imamo pojačano zračenje koje će se odbijati od raznih površina sve dok signal ne oslabi. 

airplane_mode_pametni_telefoni

Zbog toga niti nemamo signal na većim visinama jer su i antene baznih stanica na isti način usmjerene prema određenim točkama na kojima se nalazi najviše ljudi. Da zaključimo, kad se avion krene kretati po pisti (taksirati) vrijeme je da isključite mobitel u potpunosti, a isto to vrijedi i za uzlijetanje (take-off) te slijetanje (landing). Dok se vozimo (cruising), nakon postizanja određene visine, moguće je u zrakoplovnom (Airplane) načinu koristiti mobitel i druge elektroničke uređaje. 

airplane_mode_pametni_telefoni

Inače, pri uzlijetanju i slijetanju se događa najveći broj nesreća, to je rizična etapa leta aviona pa se u tim trenucima noću uvijek u zrakoplovu isključuju svjetla a ostavljaju prigušena svjetla jer u slučaju da se mora prisilno sletjeti i izaći van iz zrakoplova mogli bismo biti zaslijepljeni svjetlom iz kabine i ništa ne bismo vidjeli prilikom izlaska iz aviona kroz izlaze za slučaj opasnosti. Sretan vam put, uz isključen mobitel, a na letu možete pročitati novine ili neku dobru knjigu. U offline okruženju.

 

Potraži novi pametni telefon za sva svoja putovanja! 


Trebam_novi_mobitel

Prijavi se na newsletter i na mail primi kôd za popust za proizvod mjeseca!