Obzirom na cijelu 2020. godinu sve više i više ljudi radi od kuće. Dok je nekima to postalo sasvim normalno i imaju razvijenu rutinu koja im odgovara, drugima je ovo prvi susret sa takvim oblikom rada i teško je razdvojiti slobodno od radnog vremena i ostati jednako produktivan kao u uredu.
Zato ti u nastavku donosimo nekoliko savjeta kako povećati produktivnost kod kuće i korisne aplikacije i alate za što efikasniji rad.
Stvaranje rasporeda kojeg se pokušaj držati
Kako bi što bolje razdvojio radno od slobodnog vremena za početak je bitno fizički se spremiti za posao, ustati se iz kreveta, obući i organizirati si radni stol ili ured gdje možeš obavljati svoje zadatke. Rad iz kreveta u pidžami i nije baš najsretnije rješenje. Također, bitno je napraviti raspored sa početkom i završetkom radnog vremena kako bi se imao čega držati. Nakon toga, vrlo je lako rasporediti pojedine zadatke kroz dan.
Što manje distrakcija to bolje
Jedan od glavnih razloga zašto smo manje produktivni u radu kod kuće sigurno su društvene mreže i TV. Probaj si stvoriti što neutralniju radnu okolinu i maksimalno ju prilagoditi svojim potrebama. Također, digitalna okolina vrlo je važna, pa tako korištenje istog računala ili laptopa s kojeg gledaš streaming servise ili surfaš itekako će smanjiti produktivnost.
Gadgeti uskaču u pomoć
Ukoliko ćeš od kuće raditi dulji period, svakako možeš investirati u neke od gadgeta koji će ti pomoći u podizanju produktivnosti. Za domove s djecom ili ako se buka izvana dosta čuje, kvalitetne slušalice sa aktivnim prigušivanjem buke biti će pun pogodak, a dobro će doći ako ti određena glazba pomaže kod bolje koncentracije. Udobna stolica ili stol sigurno će pomoći kao i kvalitetan miš ili tipkovnica.
Aplikacije koje uskaču u pomoć
Najbolje aplikacije za komunikaciju s kolegama, video konferencije ili sastanke sigurno su Skype ili Zoom. U 2020. Zoom je dobio na popularnosti najviše zbog svoje jednostavne instalacije, snimanja poziva i priključivanja više sudionika. Obje aplikacije su besplatne, ali u Zoom-u ćeš morati platiti ukoliko želiš dodatne funkcije.
Za raspodjelu poslova unutar određenog projekta Asana je odlična aplikacija. Projekti se kreiraju i raspoređuju unutar tima, a obavljeni zadaci vidljivi su svima koji projekt prate. Također, moguće je kreirati podtaskove, dodavati priloge, termine i slično.
Vrlo popularna aplikacija Sharepoint iz Microsofta odličan je izvor dijeljenja različitih vrsta dokumenata uz mogućnost izrade tijeka zadataka i to-do lista.
Notion postaje sve popularnije aplikacija uz koju će kreiranje podsjetnika, to-do lista i bilješki biti pregledno i vrlo lako. Možeš kreirati bilješke koje će se pojavljivati hijerarhijski sa kategorijama i podkategorijama za što lakše snalaženje i jednostavno možeš pretvoriti bilješku u format koji ti odgovara.
Ukoliko ti je teže fokusirati se na rad od kuće, u pomoć ti može uskočiti Freedom aplikacija koja blokira određene aplikacije i stranice kako bi ti produktivnosti bilo što bolja.
Ovdje možeš vidjeti naš bonton komentiranja.