5 načina kako popraviti ulaz za slušalice u mobitelu
Sigurno ti se znalo dogoditi da ti odjednom utor za slušalice ne radi. Obzirom da to i nisu tako neuobičajeni problemi pripremili smo ti kratki vodič sa 5 načina kako ga potencijalno popraviti.
1. Provjeri rade li ti slušalice
Ovaj vrlo očiti korak je nešto što preporučano da prvo napraviš, te je vrlo lako moguće da sa utorom za slušalice zapravo nije nište, nego su problem same slušalice. To možeš provjeriti ako ih uključiš u neki drugi uređaj i isprobaš da li rade. Ako i dalje nema zvuka iz njih, problem riješen, trebaš nove slušalice.
2. Provjeri da li ti je pametni telefon Bluetooothom spojen na neki drugi uređaj
Ukoliko ti je mobitel uparen sa bežičnim slušalicama, zvučnikom ili nekim drugim uređajem postoji mogućnost da je utor za slušalice onemogućen. Inače se to ne bi trebalo događati, ali svakako je slučaj pa je bolje provjeriti u postavkama mobitela. Problem je vrlo lako rješiv, samo otvori postavke mobitela, pronađi BluetoothBluetooth je bežični protokol za razmjenu podataka na kraće udaljenosti s fiksnih i mobilnih uređaja te stvara područje osobne mreže. Dva su ključna parametra za Bluetooth uređaje - klasa i podržani profili. ''Klasa'' označava udaljenost u kojoj je moguća veza s Bluetoothom. Najveći broj uređaja je klasa 2, što znači da imaju doseg do 10 metara. Uređaji klase 1 su rjeđi i imaju doseg oko 30 metara. Profil je tip Bluetooth veze. Najčešće su slušalice (HSP) i handsfree (HFP) profili koji omogućavaju da se uređaj bežično poveže sa slušalicama ili handsfree uređajem. Drugi profili su OBEX (OBject EXchange) koji dozvoljava transfer dokumenata, kontakata i događaja; A2DP, koji omogućava streaming stereo zvuka i AVRC koji omogućava daljinsku kontrolu reprodukcije. Povezani pojmovi: A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) AVRCP (Audio/Video Remote Control Profile) EDR (Enhanced Data Rate) HSP (Headset Profile) aptX opciju i pogledaj da li je spojen sa nekim uređajem, ukoliko je, isključi BluetoothBluetooth je bežični protokol za razmjenu podataka na kraće udaljenosti s fiksnih i mobilnih uređaja te stvara područje osobne mreže. Dva su ključna parametra za Bluetooth uređaje - klasa i podržani profili. ''Klasa'' označava udaljenost u kojoj je moguća veza s Bluetoothom. Najveći broj uređaja je klasa 2, što znači da imaju doseg do 10 metara. Uređaji klase 1 su rjeđi i imaju doseg oko 30 metara. Profil je tip Bluetooth veze. Najčešće su slušalice (HSP) i handsfree (HFP) profili koji omogućavaju da se uređaj bežično poveže sa slušalicama ili handsfree uređajem. Drugi profili su OBEX (OBject EXchange) koji dozvoljava transfer dokumenata, kontakata i događaja; A2DP, koji omogućava streaming stereo zvuka i AVRC koji omogućava daljinsku kontrolu reprodukcije. Povezani pojmovi: A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) AVRCP (Audio/Video Remote Control Profile) EDR (Enhanced Data Rate) HSP (Headset Profile) aptX povezivanje i to je to.
3. Očisti ulaz za slušalice
S vremenom u ulazu za slušalice zna se sakupiti dosta prašine koja može biti uzrok zašto tvoje slušalice ne rade, obzirom da prašina može blokirati vezu između njih i ulaza. Sa manjom lampom možeš pogledati koliko je zapravo ulaz prljav, a zatim ga možeš očistiti. Prvo je bitno naglasiti da to obaviš vrlo pažljivo, obzirom da ukoliko još uvijek imaš garanciju, istu možeš izgubiti te je svakako najsigurniji potez odnijeti ga u ovlašetni servis. Ono što možeš napraviti je puhnuti u utor kako bi se prašina uklonila, pa isprobati da li je na taj način problem uklonjen.
4. Provjeri audio postavke i ponovno pokreni mobitel
Postoji mogućnost da problem uopće nije u ulazu za slušalice nego u audio postavkama mobitela. Potrebno ih je otvoriti na mobitelu, te provjeriti jačinu zvuka i ostale postavke zbog kojih bi zvuk mogao biti isključen. Ukoliko niti to ne pomogne možeš ponovno pokrenuti mobitel što često rješava dosta problema ukoliko nešto s pametnim telefonom nije uredu.
5. Nazvati servis
Ukoliko ti niti jedno od gore navedenih rješenja nije pomoglo, znači da problem nije tako lako rješiv. Ako još uvijek imaš garanciju, svakako je preporuka odnijeti ga u ovlašteni servis kako bi tamo sredili tvoj problem.
Također, pametno je imati i osiguranje za mobitel kako bi i takvoj situaciji svaki problem bio riješen.
Treća i ne tako najbolja solucija je ukoliko nemaš garanciju ili osiguranje, pa ćeš popravak morati platiti, ali ćeš barem moći uživati u omiljenoj glazbi.